Khamis, 11 April 2013

Salam Bersiaran Langsung Dari Bumi Sakura

FUJI SAN

Salam bersiaran dr bumi sakura buat semua :-),

Sebelum memulakan bicara yg berjela jela, buat semua teman blogger dan pengunjung atau sesiapa pun yg mengenali kita, sepuluh jari di susun memohon kemaafan andai lama menyepi tanpa berita atau ada layanan yang kita tak layan atau sebaliknya, demi masa sesungguhnya kita teramat sibuk sebelum sampai ke sini iaitu semasa berada di bangkok lagi, keadaan amat2 tidak mengizinkan. Mesej di FB pun kdg lambat berbalas di atas kesibukan atau senang kata memang tak sempat langsung nak masuk FB atau pun sekadar masuk sekejap melepas rindu :D

Sebenarnya kita dah berada di jepun dr bulan lepas 24hb march dan minta maaf ada yg tahu dan ada yg kita tak bgtahu, dan MUNGKIN akn berada di sini terus sehingga bila? wallahualam, hanya DIA yang mengetahui. Seminggu sebelum berangkat masa amat lah terhad, kalau nak ikutkan ramai kwn2 mesia yg berada di bangkok nak jumpa tp kebetulan masa tu ank2 tak sihat lepas sorang sakit sorang kena lepas sorang baik yg lg sorang pulak kena, masa mengemas tu alhamdulillah ada bbsitter yg tolong kemaskan dlm keadaan yg agak kelam kabut dgn barang yg tak tahu nak campak mana, akhirnya semua di serahkan pada bbsitter. Bayangkan rumah sewa nak kena di clearkan sumenya pada hari yg sama kita nak balik jepun. Jadinya kami balik ke jepun dgn brg2 keperluan sahaja mcm baju2 n sebagainya, barang2 letrik atau perabut mmg tak boleh di bawa balik bersama. 23hb march midnight kami meninggalkan bumi bangkok dgn rasa berat hati sebenarnya salah satu sebabnya semakin jauh dgn keluarga di mesia uuuwaaaaaaa....... tapi demi sumai n ank2 kita merelakan utk menjaga makan utk semua org. Bertambah tanggungjawab sbb sebab tinggal dgn mertua, n fil pulak sakit jadinya faham2 sahaja lah, insyaAllah segala pengorbanan yg baru nak bermula di permudahkanNya hari demi hari aminnnn....

Ada yg rindu kat kita tak???? ehehe... kita tinggal kat nagano, kwsn bukit2 n sejukkkkkkkk.. Dr mula sampai sini sampai sekarang kita paling teruk kena sakit, mungkin sebab debuan bunga, mata pedih, hingus mmg kering2 paling terseksa bila nak masuk malam batuk2 sampai lerr nak masuk tido, skrg ni pun masih tak sihat lagi dan kita tak tahu bila lagi akan bersiaran atau BOLEH bersiaran lagi sbb tanggungjawab semakin byk. Alhamdulillah urusan sekolah dan tadika juga dipermudahkannya, cikgu memahami n bg kebenaran utk bawa bekal ke sekolah dan tadika. Menu dr sekolah di beri n kita ikut mana2 menu kegemaran ank2 mana yg tak suke tu kita ikut kepala sendirik nak masak apa hihihi.... Nak tayang gmbr tuan tunggu kita rajin ya, nak letak satu gmbr kat atas tu pun malas kemain :D Gmbr atas tu guna kamera MIL kita terlupa nak bwk kamera, SubhanaAllah sgt sgt sgt cantek masa dpt tengok fuji mountain ni walau dr jauh, cuaca masa tu sgt sgt terang suke sgt2!!!!!

Dah tiba masa utk mengundurkan diri, insyaAllah kalau di beri kesihatan yg baik n panjang umur insyaAllah kita akn cuba update tp bukan pasal makan2 sbb saya sgt stress kalau citer pasal makan, byk nak kena jaga sbb kita tinggal dgn mertua, makan sume kita yg jaga tp tak leh nak ikut tekak sendirik jer kan :D alhamdulillah jugak tak berapa nk meroyan :-) Hingga bertemu kembali dan kita nak minta naag sekali lagi andai ada terkasar bahasa, menyinggung perasaan semua org yg dtg berkunjung dr mula kita berblogging hingga sekarang dan halalkan juga mana2 resepi yg kita dah cuba, insyaAllah jumpa lagi rinduuuuu sgt2!!!

37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rindu sgt soto dgn kuih lapis yg awak buat masa kitorg datang2 makan kat rumah awak tu..sedap sgt, senang cita, baru makan sekali dah rindu air tgn awak sampai teringat2..
hope panjang umur jumpa lg, take care k.
Selalulah update story :))

-jiran di bangkok, Nadiah.

indahhouse berkata...

Subhanallah, ika..
Salam, apa khabar ika?
Memang terasa kehilangan ika, sebab dulu kita merempit masak-masak. Sekarang, saya masih kurang semangat nak post masak. Dok tulih benda lain jer. hehe.
Seronok kat sana? Ya, saya faham... kalu dah dok rumah mertua, payah dah nak bersantai-santai. Kena buat-buat rajin. hehe.
If cooking is your passion, Insya Allah, they will understand. Boleh hilangkan stress kan?
Gud luck, ika. May Allah bless you and your family.

izahdaut berkata...

Ijah..take care...sayunyaa dikejauhan... smoga smuanya dipermudahkan dan cepat adapt dgn cuaca disana ye...

deetha berkata...

salam mbakyu,
pie kabare? wes pergi ke Jepun lagi yo...
harap semua sehat ya :)

Kak Rose berkata...

Salam, selamat menduduki bumi sakura dan all the best in whatever you do.

jangan lupakan terus blog masak2 ni ya... antara tempat kak rose belajar masak!

Marsita yahya berkata...

Salam dik ja..., emm ingatkan nak lepas rindu tapi jadi lagi rindu pulak sebab kejauhan...serious akak terasa rindu sangat Ija tiba2 hilang...apa2 pun semuga ceria selalu dan dipermudahkan segala urusan ya...slam sayang selalu...:)

Noor Yusoff berkata...

As salam...patutlah lama menyepi...semuga bergembira di tempat baru.

Ummi berkata...

Assalam Ika, selamat kembali bersiaran..semoga dipermudahkan segala urusan di bumi Sakura pula dan dipanjangkan ukhwah kita semua di laman alam maya ini.. Salam rindu dr akak...muuuaahhh!

mrs zach berkata...

uwaa...kak ija...senyap senyap je. kak watie ada bagi hadiah kat akak tau. kita pun ada sediakan hadiah. kita bagi kat umah akak kat kg ye. boleh?? uwaaa..x sempat jumpa. jumpa kat nagano je laa nanti. uhuks uhuks

Rohah berkata...

Salam Ika, rindu menyapa lagi!!...makin jauh rupanya...moga diberi kekuatan menjalani aktiviti harian bersanma insan2 tersayang...

tun_telani berkata...

salam rindu kak ika.. dah sampai jepun rupa2nya dia.. baru plan kalu gi bangkok lg nk jumpa akak... terbayang2 cantik kawasan akak (imagine ikot kawasan kampung2 yg dlm citer jepun.. hihi).. MIL n FIL akak non-muslim ke? mmg susah nk jaga makan tu.. semoga sentiasa dikurniakan kesihatan..

K.Nor berkata...

cantiknyer jah gambo gunung fuji tu... mekasih sudi cuit akak aritu ya... rindu sgt dgn mek jah.. take care tau.. smoga cpt sembuh.. nanti kita sembang lg.. :)

rostina76 berkata...

salam ika.....
patut lama tak dengar kabar rupanya org pindah rumah ye. pepepun good luck & enjoy ur life. semoga dpt dengar citer dr ika later. take care

yan's cottage berkata...

salam rindu dan sayang untuk ika...

sunyi sepi je...tup2 dah kat jepun pula....apapun....
...yan doakan yang terbaik untuk ika.

Sri Love berkata...

Wahhhh ingat lagi tak kat I ni??? Kikiki

Take care Ika ;)

rahel berkata...

Cantiknya ciptaan Allah...
Apa khabar tuan rumah?

ummiaisyah berkata...

Waaaaa....Ika...nk itut g jeponnn!!..
rindu taw ngan celoteh ika...dulu rajin dtg dapo akak..anyway..smg bahagia d tempat baru...sabo je la ika..mmg camtu la kalo dok ngan PIL...jgn stress yea..take care!

ibundo berkata...

salam rindu. Semuga segala urusan dipermudahkan...hait....

Sury Abil berkata...

Salam rindu buat ika...semoga sihat2 lah ye bersama family di sana..bestnya duk nipon ekkk..:-)

JaJa'Z berkata...

assalamualaikum ika...

patut la senyap je dia...rupanya bz nak pindah yer...and selamat menjalani kehidupan ditempat baru yer..kalau berkesempatan..rajin2 update blog yer....

Ayu berkata...

Assalam Ika,
waduhh waduhh tijah..sudah berada di sana ya...
Semuga dik ika, tabah menghadapi segalanya ya..adapt to the new environment dan semuga kalian berbahagia sekeluarga walaupun jauh dari mak & ayah dimsia..
in sya allah..tuhan akan menolong mu dear..:)

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
hana berkata...

ijahhhhhhhhhh.... kangen lorrrr.... ko dah balik nagano ker??? alahaiii tak sempat aku nak dolan2 tailen kok wes mareng nagano.... bagi nombor keitai!!! ker masih yg lama?? yuroshiku ne onigaishimasssss..... eh btol ke tk betol ke lantak laaaa... wes lali!! hahahaha

zana fahmi berkata...

wah...kakzana ketinggalan ni, dah ke kepun rupanya, sabo je la.
Ika jaga mertua, bnyk pahala tau. Jgn stres, nikmati keindahan negara matahari terbit. Akk pernah sampai Akihabara, Tochigi, Disneyland dan gunung apa tah, lupa dah.

sitiezahim berkata...

wah dah balik jepun ek..duduk ngan mertua? mmg betul2 pengorbanan besar tu, be strong ija :)

zila norazila berkata...

salam rindu dik,moga diberi kesihatan yg baik disana..menantu yg baik nie jaga mertua..bila balik AT5 nnt akk leh jumpa tau..mising u:)

Tanpa Nama berkata...

I'm really enjoying the theme/design of your website. Do you ever run into any browser compatibility problems? A couple of my blog readers have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any suggestions to help fix this problem?

Feel free to visit my web-site - premature ejaculation tips

Tanpa Nama berkata...

It's enormous that you are getting ideas from this post as well as from our discussion made at this place.

Also visit my web page :: check

kak ina kl berkata...

semuga ika bertambah sembuh..apa nak buat kan..dah bersuami kenalah ikut kemana sahaja ..

Nur-nba berkata...

Rindu kat Ika.. Jauhnya dirimu merantau. Moga semuanya dipermudahkan.. Akak doakan Ika dan keluarga sentiasa diberi kesihatan yang baik di perantauan.

Tanpa Nama berkata...

I enjoy, lead to I discovered just what I used to
be looking for. You have ended my four day long hunt!
God Bless you man. Have a nice day. Bye

Here is my page book of rah online ()

Tanpa Nama berkata...

Hello, after reading this remarkable article i am too
glad to share my know-how here with mates.

Here is my webpage ... book of ra tricks online

Chevy berkata...

Sepinya. Kembali la berblog.


Ur silent reader

mrs kayrul berkata...

selamat hari raya arah...

lama tak jenguk blog arah rupa2nya dah pindah ke Jepun...jaga kesihatan ye dan semoga cepat sembuh

ummiaisyah berkata...

salam rindu ika!!!! smg ikan n fmly sihat ek!!

indahhouse berkata...

Salam ika,
Time bulan 9 ni... teringat kat ika.
:)
Hepi belated birthday, ika. ika tahu bila.. hehe.

ana berkata...

Salam ika.
Doa akak semoga dipermudahkn segala urusan ika kat sana. Semoga sihat selalu dn diberi rahmatnye sentiasa.
Budi baik ika tetap akak kenang hingga akhir hayat.