Selasa, 27 Januari 2009

Mushroom soup ;-)


ehehehe.... no komen lahhh :P ni buat utk bapak ngan ank bapak, bebudak nk mkn roti keras ala garlic bread itu ngan mushroom soup, mlm laks buatkan mentaiko spaghetthi + mushroom soup utk bapak budak, gmbr spaghetthi lenkali ambik lepas masak terus kasi mkn kat ninja tu :D segan lah nak snap sana sini :D... resepi soup ni dah byk kali cuba mudah, dan sedap!!! den mmg suka makanan yg mudah dan sedap, sblm ni dah cuba resepi kat MyR jugak tp lupa laks dr siapa byk bhn dan rumit sikit tp hasil mmglah sedappppp, tp bila cuba resepi dr Minami ni terus berkenan sampai skunk ni, anak2 pun suka sbb tak berat sgt... resepi mcm biasa lah kat rumah MyR ;-) terima kasih puan punyer resepi ni mmg marbelesss!!! tenkiu, kita c n p ajerr ya :D i buat stgh portion ajer...


Bahan-bahan ( 6 org )

1 keping dada ayam
1500 ml air
500 ml susu segar(susu kotak)
1 ketul kiub ayam
1 tin kecil cendawan butang(dihiris kecil2)
garam
secubit ajinomoto
1 cawan tepung gandum

Cara-cara
potong ayam kecil2. masukkan ayam dan air ke dalam periuk. rebus sehingga masak.
masukkan susu dan kiub ayam. masak guna api yang perlahan. masukkan mushroom.
masukkan bancuhan tepung dan kacau sehingga pekat. tambah perisa, garam dan ajinomoto.Siap utk dihidang. sedap dimakan dgn roti.

Tiada ulasan: