Sabtu, 13 November 2010

Apam Felangiiiiiii :D

_DSC0874
APAM PELANGIIII


Salam minggu sume!!!

Waaaaaa....dah ramai yg balik kampung ke ni?? Org2 siam yg beragama islam akn sambut ari raya aji hari selasa, pemegang mohor2 di raja siam iaitu pembantu bas si kakak yg bgtau semalam hihihiihi... jap g nak kol order daging :D

Izahhhhh, kak masssss dgn kak hanaaaaa mari sini mari kemari kita makan APAM sama2 kasi tembam mcm itu apam loorrr wakakaka... alololololo..sian izah majuk ya, meh sini kita suapkan wakakakaka.... jap lagi nak kuar, lepas ni mmg tak de kat umah ya harap maklum, segala kunjungan akn dibalas malam2 buta hari, sekian terima kasih...

Sejak2 ni mataku jd pelangiiiiiiiiiiii... Resepi ambik kat umah KAK HANA, sapa lg yg dah buat? sila tinggalkan nama anda di mana2 ruang di rumah ni ya, makcik lupa yg makcik tahu kak hana, mat gebu dgn versi lobang2nyer hihihi.... rasanyer kak ummi kot! lagi sapa??? Ok mcm biasa mintak izin n halal resepinyer tuan resepi! MEKASEHHH pd sume yg terlibat dlm menjayakan APAM PELANGI ni yaaa hihihi.... have a great weekend everyone!!!! :-) salam...

APAM PELANGI

Bahan-bahan
  • 2 biji telur
  • 1 sudu teh ovellet
  • 1/2 sudu teh esen vanila
  • 150 gm tepung gandum
  • 150 gm gula halus - hana cume buh 90g je
  • 125 ml santan kara
  • 1 sudu teh baking powder
  • garam secubit
  • pewarna

_DSC0865
APAM FELANGIIIII SPACE SHIP wakakakaka..alangkah bahagianyer ada salji atas apam tuuu.. haish!

Cara-cara
  • Pukul telur dgn gula dan ovelet sampai gebu.
  • Masukkan santan dan esen vanilla kacau sebati.
  • Masukkan tepung yg diayak bersama baking powder kacau rata.
  • Bahagi kepada 3 warna yg kita suka. Tuangkan selapis demi selapis sehingga habis dan kukus 30 minit sehingga masak

7 ulasan:

Mas berkata...

ika....dah sampai siam apam ni gi....nak sikittt...
izah tengah merajukk tu...kau kasi 1/2 loyang apam ni kat dia, gerenti ilang merajukk tu..he...he..
oooo...kt sana raya ari selasa yer...tak aci....lagi cepat.....k.mas balik kg pagi raya tu...he..he...

hana berkata...

kahkahkah....aku dtg aku dtg... izah tgh majuk sambil wat cara ker mas? kikiki... Jom kite kenduri apam dulu! Pehtu kenduri cara.. Ko wat apa mas? Jgn luper ajak kenduri.. Aku? Aku tgh soping lg nih! wakakaka

Nieza berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Nieza berkata...

wah! sedapnya apam pelangi org bangkok ni...org finland nak pi bercuti ni...bak mai skit apam ni nak bawa bekal...hehehe

Anawahid berkata...

ermmm... x terkata, cun!!!... caiyokkkkk mek!

Nur Ede berkata...

Ika...
Akak singgah malam2 nie... mesti x titon lagi kann.. sebab mata dah jadi pelangi... nak sepotong jew..apam pelangi tu... boleh kann ika.... errmm sedapp nyerr...

Kak Rose berkata...

merata2 apam pelangi... jeles nih!