Rabu, 21 April 2010

Tadaima :D

G panjat bukit jap tp sbnrnyer kat bwh tu tnh perkuburan dia org cuma kita org naik bukit sikit semata mata nak ambik view ni hihihi...

Salam kembali bersiaran buat sementara waktu :D,

1st sekali, RINDUUUUUUUUU sgt kat sume org :-), alhamdulillah dah selamat sampai ke tanah air yg tak ku cinta ini Bangkok Thailand :D, alhamdulillah perjalanan nak sampai ke rumah selamat.. Tapi byk tragedinyer lah :-( sedih nak citer huhuhu... Tak leh nak jalan2 lagi sbb keadaan rumah mcm baru semalam kena gempa bumi sampai sekarang SEBABnyer sob sob... kita ada 4 fish tank yg sgt besar, 2 drnyer ikan2 sume mati :-( tak tahu kenapa yg lagi 2 ok pulak, ikan kesayangan pulak tu yg mati uuwaaaaaa.... jdnyer lepas jer kuar elevator dah terbau sikit2 hanyir, bukak pintu umah mcm nak pengsan, dgn keadaan penat yg amat tu terus mulakan kerja membersihkan, lepas maghrib sampaikam ke pagi kita berdua mengerjakan fish tank yg berbau dan kotor, loyerrr terusss nk makan sume huhuhu...

Oleh itu tuan umah kena cuti lagi lah ni nak main masak2, dan esok pulak dah mula sekolah sepatutnyer selasa tp flight cuma ada selasa jerr terpaksa cutikan budak2 sekolah 1 hari.. Dah mula kena buat bekal semula mcm biasa.. letihhhnyerrr!! klulah leh campak jer sume menda2 ni kat mesin pastu siap senang betul kerja :D
Buat sementara waktu layan gmbr2 munga2 dulu ya, kebetulan sejukkkkk sgt egegegege..... kita tak byk amik gmbr sbb tgn kebas tak rasa langsung, kali ni mmg lain sikit sejuknyer mcm musim salji gitu, tapi mg turun salji pun :D nak kuar umah malas betull rasa nak duk depan heater jer yg best :D, balik bangkok pulak rasa cam nak duk dlm bilik ekon jerrr pulak, panasssss tull.. :D

Untuk yg tgglkan mesej mekasen byk2 kita hargai sgt2 cuma nak buat kunjung balas mmg tak sempat lagi, insyaAllah kita akn ambik masa tuk g jalan2 kat umah2 org ya ;-), sekerang ni nak sambung kemas luggage yg manyakkkk dgn harta karun made in japan hihihi....


TAKATO KOEN





SUBHANAALLAH, tgk jer lah gmbr2 sakura kat atas ni mmg cantik! Alhamdulillah dpt jugak tgk munga sakura yg mcm lautan niii ;-), tgk yer jan tak tgk :D ehehe.. masa ni lah mmg sejukkk yg amat!byk lagi gmbr2 sakura cuma gmbr TUAN KAMERA jer tak ambik tak de mood sbb sejuk! egegege.....



ICHIGO GARI/ Strawbery picking :D Sedap sgt!!!! mkn sampai nak termuntah muntah ha! maklumlah tak de limit masa jdnyer mknlah kenyang2 ehehe... kita rasa mkn lebih dr 50 biji! punyerlah jakun! hihihi... oppss, sblm tu kena kosongkan perut sblm g petik :D.. Pastu tiap2 hari sampai semalam mmg keja beli strawbery jerrr hihihi.... balas dendam! :D




Makanan yg paling best ;-)



Mak mertua kita orderkan 3 kg !!! ahahaha.. melantaklah sampai 2 hari tak leh habis :D sedap!!!! beli kat website jerr :D


SUWA LAKE




SHICHIGO SAN

Harus ambik gmbr kat studio tuk budak2 tp kena ikut turn lah kan nak ambik sekali gusss kang ninja pengsan laks hihihi... tahun depan insyaAllah dtg japan lagi ambik kan yg si kenit tu pulak :D, nak ikutkan tak leh ambik sendiri gmbr ni cuma leh ambik kat belakang tabir jerr tp tuan pakcik kameraman baik hati ;-).. ada lagi malas nak upload, byk kerja :D Cuma salin 4 baju jer :-)






UNTUK SEMUA ORG yg mendoakan perjalanan kita terima kasih byk2 :-) hanya DIA yg mampu balas semuanyer insyaAllah.. Untuk mesej yg ada kat cbox mekaseh n insyaAllah akn d buat balas kunjungan bila lepas kerja rumah sume selesai :-) tenkiuuuuu...

13 ulasan:

Ayu berkata...

salam Ika,
welcome back!!! rinduuunya..
k ayu suka gambar yang ur girl, pakai baju jepun..cutenya...rasa nak pergi japan lah..hehe..bila tu?..10 tahun lagi kot?.. agaknya..haha

HALAMANKU berkata...

Salam Ika... wow bestnyer.. makan sedap2 jln2.. taman cantik pemandangan.. bestnyer gambar2 kat studio..pakai bju comel2... teringinnyer nak ke sana... he he he

Merah Baldu berkata...

salam ika..tuan umah dah balik.welcome home!!!suka nye tgk sakura tu..cantik gle..dah puas mkn strawberry tu..?selamat berkemas yer..hehe

yummylicious-jun berkata...

selamat pulang dgn selamat ika...nnti nk pegi cek kt kedai gambo tu ade kimono x? rasa mcm nk pkai plak..ekekeke

indahhouse berkata...

Salam Ika,
Selamat kembali ika. Ala, ciannya kena ngemas. ikan apa yg mati tu ika? jeles saya tgok lauk pauk MIL ika tu. hihi. tak penah merasa lauk jepun nih, exc sushi jer. yg stoberi tu jgn kata, rasa nak gigit2 jer gambar pokok stoberi yg merimbun tu. kahkah.
Your daughter is soo lovely. Dah anak dara rupanya.. :)

cikmanggis berkata...

salam ika..bestnya bunga sakura tu...nnt letak gambar banyak-banyak ya

E-na Zarina berkata...

Salam ika!! berkenankan gmbr kt studio tu...nnt senang nk tau lebih lanjut lg yek...selamat mendobi, ngemas segala bagai tp jgn lupa take gud care of ur health k!

Yatie berkata...

salam Ika, alhamdulillah dah selamat sampai kerumah...selamat berkemaslah ya...rasa sunyilah Ika takde...

Ummi berkata...

Salam Ika...waaah dah balik eh..sonoknyaaaa x sabar nk dgr citer seterusnya..rupanya kuar citer ikan2 mu iteww yang telah meninggalkan mu..alahaaiiii, cian la pulak...xpa, rehat dan kemas dulu mana2 patut eh...dapur tu tak lari ke mana kan..muaaahhh!

MamaFaMi berkata...

Comelnya anak dara Ika posing!
MasyaAllah cantik sunggu pemandangan di bumi Nihon tu ye... tak sampai sana, tengok gambar kat sini pun jaadilah....

HomeKreation berkata...

Salam Ika... yeyyyy... happy nya Ika dh balik, mesti penat lagi ni. Woooo cantik nya bunga sakura tp cantik lagi ank dara jepun tu...!

openid berkata...

Salam Ika,
Ika dah balik ek... sibuk ler tu ye... cantik sangat bunge sakura tue...so sweet geram sangat tengok.

Anak dara ika pun bukan main lagi. Kalahkan pengantin gitu. hehe

Ijan

HomeKreation berkata...

Salam Ika. Shoutbox Ika to dah delete ke...dah refresh byk kali tak nampak2 pun?