Selasa, 5 Januari 2010

Jemput2 campur



Salam dpagi selasa :-),

Esok dah mula sekolah tp hari pertama sekolah cuma stgh hari jerr masih selamat tuk buatkan bekal lagi lahh jdnyer esok hari last bgn lambat2 bgn 5.30pg jerrr :D kalau tak nak kena bgn kul 4?? huh! tp nak wat camne kan tugas niiii... amanah cewahhh! Haaa..nak buat jugak jemput2 niii tp ni versi siam lah.. versi saku2 fuwa2 tak buat sbb guna telur ni jemput2 biasa buatkan tuk ninja tuu biasanyer kita org jarang lah bersarapan dgn jemput2 kecuali kat mesia atau minum petang TAPI kita org buat makan malam ekekeke.... tp pelik lerr ninja tu makan dgn syouyu dia tak biasa makan dgn sos dia kata rasa pelik? eerrkk? dia tu yg pelik hihihi.... alaaa...jemput2 ni sume org leh buat versi lain2 kan nama lain2 tp bhn pun lain2 CUMA tang isi suka ati nak letak apa ;-).. Sebab tu nama dia campur ni bhn yg biasa kita guna :D dan jemput2 kat umah mmg tak akn jumpa yg bulat2 sume leper2 gitu rangup! :D PIL kita pun suke hihihi...



JEMPUT2 CAMPUR

Bahan2>>

  • 1 Cwn Tepung Gandum
  • 160ml Air dr peti sejuk
  • 1 biji Kentang size kecik hiris cam btg mancis tu
  • Daun sup sikit dhiris
  • 1/2 biji bwg besar merah size sedang2 dhiris nipis
  • 4 Ekor Udang potong kecik2
  • 15 Ekor ikan bilis>> yg ni suke ati nak letak byk mana
  • Lada Besar Merah sikit d cincang kecik2 optional
  • 1 sb Minyak jagung
  • Garam
  • Minyak Penuh tuk menggoreng

Cara2>>

Satukan sume bhn dan masukkan 1sb minyak jagung td dan kacau sebati.. Perasakan dgn garam.. Goreng dgn minyak penuh sehingga kekuningan. Siap dhidang boleh dmakan dgn apa juga sos kegemaran ;-)..

3 ulasan:

LOVE2COOK berkata...

Ika...Love want some!!! plssssss...kekeke ;)

indahhouse berkata...

Salam ika,
Saya dah lama nak cari resipi jemput2 garing dan rangup. tak tau nak buat campuran tepung apa. pernah makan yg orang bagi. sedap!

blogresipi.com berkata...

Salam Ika,
Awalnye bangun kul 4am? huhuhu..kite ni selalu bangun lambat. bekal nak pegi sekolah pun selalu tak sempat buat je.. kadang sempat bawak pisang je buh dlm beg.hehehe..bile nk jadi rajin cam Ika nie :)
psst, kite pun kadang buat cucur malam2..tak kesahla kan.heheh