Ahad, 18 Oktober 2009

Bun Pandan

Sila2 bersila jgn segan2 :D>>

PANDAN ROLL CHOC CHIP wif CUSTARD
Idea curi dr KAK HANA hihihi...kismis yilek!


BUN PANDAN inti READ BEAN PASTE


GIANT TOCANG ALMOND hihihi
Dah penat sbnrnyer ni tu yg buat besor2 gedabak gitu! :D


MUNGA LIAR PANDAN :D


Salam buat semua.. dan selamat beristirehat di hujung minggu!!

Buat pembaca yg budiman, semasa n3 ini dterbitkan penulis sudah berada jauh dr rumah kerana meninggalkan rumahnyer buat seketika untuk menonton perlawanan bola sepak anak sulungnyer sekarang ini hihihi.......wiiiiiiiiiiiiiii.....ekekeke..... gimik jer tuuu...sbnrnyer n3 ni dtaip pd hari sabtu malam kiranyer n3 berjadual lah niii :D... hari ahad nii sibuk sikit lah, nak kena pegi awal sbb perlawanan mula kul 10pg jdnyer pgnyer tu nak kena siap2 kan bekalan tuk makan2 masa menonton nanti :D selepas tamatnyer perlawanan penulis akn meneruskan perjalanan ke supermarket untuk membeli bekalan makanan selama seminggu hihihi..... jgn ada yg muntah! :P ok lah kita pergi ke ayat yg lebih free sikit kekok betulll rasa menulis mcm karangan nak ambik peksa ni ehehehe... untuk resepi bun pandan ni ambik kat umah CMG 4 hari sebelumnyer mak yung yg dah meletup itu buat sekejap jerrr virus roti dah merebak tak pe virus positif bukan virus ne- kan? Resepi asal dr KAK RIN CHAN FP tp kita copy dr umah CMG jerr tenkiuuu buat semua.. n mintak halal juga untuk dletak kat sini resepinyer terima kasih :-)

BUN PANDAN BERKAYA


BAHAN-BAHANNYA :-)


350 g tepung roti (high protein flour)
200 ml air sejuk (dari peti sejuk)
50 g gula halus
1/2 camca teh garam halus
3 camca teh instant yeast
1 camca teh bread improver
20 g serbuk santan
1 camca besar susu tepung
1 biji telur kecil (mat guna telur biasa, kacau sedikit dan timbang 40g)
30 g mentega
1 camca teh pandan paste

BAHAN HIAS :-)
Kelapa kering secukupnya
Seri kaya secukupnya

4 ulasan:

sunkist berkata...

akak terliur nengok roti yg ada badam kat atas tu ika! dh ler belum makan lagi ni.. cun roti tu ;)

blogresipi berkata...

Amboi cantek2 roti hijau... gebu2 semua macam tuan dia.heheh... nak yg ado almond tuh Ika!

cikmanggis berkata...

wahhhhh:)..bun lagi...terliur!!!

Watierman berkata...

Rajin tak pa..jangan Malas....IKAAAAAA Akak nak juga Bun yg ada coklat chips tu!!!