Khamis, 3 September 2009

Homemade Chicken Nugget

HOMEMADE CHICKEN NUGGET>> Goreng separuh masak dulu baru dfrozenkan


Yg siap dpacking untuk dfrozenkan.


Salam dsuku tgh hari khamis yg agak terang :-),

Sementara nak mePROJEK kukis jap lagi nihhh kita buat NUGGET AYAM ni dulu ya, stok dah habis budak2 dah tanyer jerr AYAM KFC!! ehehe...dia org tak kenal nugget tp dia org panggil ayam KFC tk pun nugget bulat2 kali ni malas nak mentuk bulat2 nak buat ala2 KFC jugak!! hihihi... dan kali ni jugak kita main cincang2 jerr sbb tak mo dptkan hasil yg hancur 100% tuk daging tu tp better cincang2 berbanding guna FP sbb kita dah byk kali buat ehehe..maklumlah kalau kat mesia main ambik bayor jerr kalau nak makan kat sini ambik2 kena ayam kejutan letrik sumenyer!! ehehe... biar buat sendirik halalan gitu... :-) Untuk ALONGROZ ni lah dia rupa HOEMMADE NUGGET AYAM yg menggunakan HAMPAS KACANG SOYA masa buat air soya ari tuu...inilah salah satu kegunaanyer..alhamdulillah sedap!! Resepi asal dr MEM MyR KAK YANI tenkiuuu kak yani dah jatuh chenta dgn resepi akak!! budak2 tak suke yg guna breadcrumbs luarnyer sbb tu kita cuma salut tepung dah mcm ala2 nugget kfc lah kan cuma rasa tu mmglah sedap KFC lagi! uuwwwaaaaa!!! rindu nak mkn ayam KFC!!!.. n untuk resepinyer tgk kat bwh ni ya, senangggg sgt!!! Mintak halal ya kak yani letak kat sini resepinyer. tq!!

HOMEMADE CHICKEN NUGGET

Bahan-bahan ( 4 orang )

  • 400g isi ayam
  • 4 sudu besar mayonis
  • 1 sudu kecil serbuk lada sulah
  • 1/2 sudu kecil garam
  • 100g okara/breadcrumbs
  • 2 sudu besar tepung gandum
  • sedikit tepung- utk salut kat luar nugget

Cara-cara

  1. Masukkan isi ayam ke dalam pengisar. Kisar sampai hancur. Kemudian masukkan bahan-bahan lain. Kalau rasa kering boleh tambah mayonis.
  2. Buat bentuk bulat, golek-golek dalam tepung. Kemudian goreng dengan minyak penuh.

3 ulasan:

ieda berkata...

waa dik nieh buleh cuba nieh .. ermmm sedappp nyer
janji budak2 suka .. x kesah kfc ker haper .. yg buat penuh dgn kasih syg itu lebih penting kannn

Watierman berkata...

Salam Ikaaaa dah siap beratur menu dalam kepala...kasi ilham sikit....akak do tercari-cari lagi...makin berusia makin kabur nampaknya!

geraugebang berkata...

caya la, bravo, bravo,,mabruk, mabruk.