Rabu, 9 September 2009

Mini Popia

MINI POPIA
Salam dptg rabu n cuaca sgt baik hari ni :-),

Maaflah ya hari ni mood tuan umah tgh terbalik, emosi tak stabil badan sakit2 mata pun pedih2 sume2 sakit!! hihihi.. semua owang fhmlah kan PENYAKIT misteri ni kan ehehe.... alhamdulillah semalam dpt puasa penuh cuma tak dpt nak terawih jerr :-(, kalau boleh tak nk lah coti2 ni tp nak buat mcm manakan itulah kehidupan sebagai seorang wanita sejati ceewaaahh!!! :D bdn sakit2 lagi ni dr pagi lepas kemas terus tergolek penatttttt yg amat.. kita tk makan tauu!! dulangi TAK MAKAN tau!! kita minum jer :D ngeeeee... bgn tido jerr kepala masih dparas ketidakstabilan jdnyer relax2 dulu, pas tu barulah buat kerja2 penggulungan nihh ni pun dbantu oleh tenaga pegopek kulit popia tu si KAKAK ehehe... mama dah penat lahh nak buat sowang2 tak larat nmpk senang tp mmg nk kena sabar td ni pun mcm malas nak habiskan belen2 kulit tuuu tp kena sabar :-)... tgh pkir tuk menu budak2 hari ni tak tahu nk masak apa dah nii penat sgt.. sehari dua mmg mcm nilah nanti dah masuk hari ke 3 dah ok dah :D.. jomlah makan popia nihh BUKAN KUIH RAYA ya ni kuih cemil2 mlm2 tgk tv ehehe... tak de resepi tapi kalau nak boleh juga>>

POPIA GULUNG

CARA>>
  • PERGI KEDAI BELI KULIT POPIA
  • INTI SERUNDING PEGI BELI DGN PEMBEKAL INTI ni lah ya..hihihi..tenkiu kak nor!!
  • TEPUNG GANDUM bancuh air buat gam dia..
  • TANGAN dperlukan untuk kerja menggulung..
  • SElURUH BDN dperlukan untuk menggerakkan segala tubuh bdn ni supaya bekerjasama membuat POPIA GULUNG ISTIMEWA ni lah..
  • MINYAK PENUH untuk menggoreng
  • KITCHEN TOWEL buat alas POPIA lepas menggoreng toskan dan sejukkan
  • AIRTIGHT CONTAINER dperlukan untuk dmasukkan POPIA yg dah siap sejukkan

siap dan sedia tuk dsantap beramai ramai!!




1 ulasan:

K.Nor berkata...

ish3... hebat ek cara2 membuat popia mini ni ya.. hehehe