Khamis, 3 September 2009

Iftar part 13

NASI GORENG KAMPUNG

Salam!! eehhe..baru ada kelapangan.. ni nasi kampung sume org leh buat kan, kalau guna cara kita ni bese2 jerrr, mestilah pedas kan kalau tak peedas tak nama kampung kot!! :D resepi kat bwh ni ya>>

NASI GORENG KAMPUNG

Bhn2

1 Cwn Nasi Sejuk
*3 biji Bwang merah
*2 biji bwg putih
*1 inci Belacan
*5 ekor ikan bilis
*5-10biji Cili Padi kita letak 10 biji!! :D
garam sikit

1 biji Telur dgoreng sekejap dulu dan ketepikan

Sayur kangkung
Kobis
Kacang hijau
Ikan bilis goreng
Bawang goreng

Cara2
Bahan2 bertanda * ni dtumbuk bersama.. tumis mcm biasa sampai naik bau, pas tu masukkan sayur2 sayuran kegemaran.. agak2 dah nakkering mati kan api dan siap untuk dhidang tabur bawang goreng dan ikan bilis goreng siap untuk dhidang!!


BUBUR SOM SOM

Untuk bubur som som ni kita ikut resepi KAK ITA dan kuahnyer tu kita guna lebihan buat lompat tikam itu hari.. tenkiuu kak ita!! kuih kegemaran masa bulan puasa.. semalam malas nak buat manis2 ni tp mcm tak biasa lah pulak tak de manis2 nihhh!! mcm kureeeennngggg jerrr kat atas meja tuuu kiranyer bulan2 puasa LENGKAP menu siap berdessert2 sume!! hihihi....


JEMPUT2 PISANG

Salam sume n selamat malam :-),
Akan dupdate semula esok insyaAllah sbb skrg ni nak rehat tersangat lah penatnyer.. Selamat malam sume n jgn lewat bgn sahuR!! ehehe..tujukan tuk diri sendik :P..

Jemput2 pisang kat atas tu mmg kita buat mcm tu sbb kita suke mkn yg garing2 tepi2 dia tuuuu kalau buat bulat2 penuh dgn isi pulak!! kalau boleh semalam tu pun nak buat kecik2 biar rangup!! cuma kita letak kelapa parut dgn santan sikit mcm nak melepat tuu ehehe..sedap!! :D



Tiada ulasan: