Rabu, 30 September 2009

Apam Yogurt

APAM YOGURT

Salam kembali dan akn kembali esok hari insyaAllah, amin..

Daging dah order ayam pun dah order tp sampai hari jumaat jdnyer kita kena tangguh lah ya minggu depan menu raya kita tu nanti ehehehe.... DAN, dah kurang sgt kerja + tak stabil lah pulak skrg niii dah lah batuk2 selsema lagi dtg pulak penyakit wajib ni pulak!! baru nak puasa ingatkan kalau dah baik sikit ni nanti nmpknyer kenalah tunda jugak jwbnyer :D tak pe syawal kan sebulan ekekeke..... takut dah nak habis angin kus kus malas dtg.. haih! mana boleh! kena puasa jugak! :D ok lah, ni sajer2 nak ngetest resepi KAK YANI yg semakin comel tuuuu.... ramai dah yg cuba, sib baik kita buat jadik TAPI lupa nak letak inti bluberry!!!! klu lah letak inti tu td TRIPLE sedap!! uuwaaaaaaa....galad sungguh! tak pelah lenkali buat letak depan mata filling tuuu ni td ala2 kelam kabut saja buatkan diri ni kelam kabut tu yg lupa tu dah tuang baru teringat huhuhu..... Tenkiu ya kak yani!! sedap jugak ya kurang bau2 ayam niii kita mmg suke :D, mintak halal ya resepinyer kita letak sini klu akn dtg nak buat lagi ya :-) sapa2 nak kenal ngan KAK YANI leh lah masuk umah nya melalui LORONG SIBUK ni ya :D.. dan resepinyer >>


APAM YOGURT @ KAK YANI MyR

Bahan-bahan ( 8 biji )

  • 2 biji telur
  • 50g gula
  • 100g plain yogurt
  • sedikit esen vanila
  • 1 sudu besar minyak masak
  • 150g tepung gandum
  • 2 sudu kecil baking powder

Cara-cara

  1. Pukul telur dengan gula sehingga kembang
  2. Masukkan yogurt, minyak masak dan esen vanila, pukul lagi
  3. Kemudian masukkan tepung yang telah diayak dengan baking powder. Kacau sehingga sebati
  4. Ceduk masukkan ke dalam acuan yang sesuai.
  5. Akhir sekali kukus sehingga masak selama 20-25 minit

2 ulasan:

Watierman berkata...

Batuk2 pun sempat buat apam..huhuhu...akak kenyang makan novel petang ni...hahaha

geraugebang berkata...

amboi, kalau buat kuih, semuanya cantik. Ahkak adalah sangat jeles.