Rabu, 13 Oktober 2010

Bubur Nasi, Sambal Getuk n Kailan Goreng belacan

_DSC0242
BUBUR NASI

Salam kembali! :-)

Dah makan lom? kita baru sahaja kekenyangan makan som tum :D buurrpppp.. alhamdulilah :D kenyang sungguh! peluh di sana sini hihihi.... akceli ni menu semalam, tp ada tragedi pulak! haish! Nmpk bubur nasi kat umah KAK YANI terusssssss zaassssss! n for d 1st time kita masak bubur guna rice cooker wakakakaka... rice cooker yg dulu tu boleh masak kek sampai lah arwah rice cooker tu tak pernah buat un kek dlm rice cooker hihihi... dan rice cooker yg baru ni pulak mmg kena guna sume fungsi tu kalau tak nanti menyesal! :D Waaaaaa..manyak bagusss wwoooo masak bubur guna rice cooker tak de kerak2 tak yah ssh2 keja mengacau jerrrr wakakakaka... saya budak baru belajar kalau silap rotan ajerr!

Menu ni sesuwai tuk org2 yg tgk tak sedap badan yg sedap badan pun lglah sesuwai! leh rehatkan gigi drpa memakan benda2 keras :D kikikiki....


_DSC0244
SAMBAL GETUK n KAILAN GORENG BELACAN

Sambal getuk kali ni sajerrr letak hirisan bwg yg di goreng dgn bhn2 lain td n asingkan bila nak tumbuk ikan bilis tadi, i likeeeeeee bwg byk2 :D Resepi mcm biasa resepi campak2 kita niii leh tgk kat SINI n3 yg sebelumnyer malas pulak nak mengCOPY PASTE sbb nak menggosok baju! :D hihihi...


_DSC0249
Jemput tengok gambar sumeeeee!! :D

8 ulasan:

PearlnScarf berkata...

ala ika.... tergoda nengok nya..

Shereen berkata...

Best!My kind of food...

Ayu berkata...

uish sedapnya...BUBUR!!..
akak boleh makan bermangkuk2 bubur ni lagi2 kalau sambalnya tu pedas maut..

cikmanggis berkata...

bubur cm pagi tadi masih ada lagi..minta sampal getuk sikit boleh?hehe

Jiya berkata...

uihhh merahhh menyala ikan bilis nko tu.. kecur jap air liur aku

Kerull berkata...

Salam Ika..wah terliur betul akak tgk menu ika ni..macam menu orang tgh demam2 takda selera..kalau dapat makan bubur ngan sambal ngan kailan goreng tu..mmg bertambah2..hi hi

Yatie berkata...

Salam Ika,
Sedap dan nmpk menarik hiasan bubur ni....bertambah2 selera di buatnya...naaakkkkk..

Ayu Safieza berkata...

Fuyooo...cedapnyer ija..sekali sekali makan ni, time ujan lagi..pergh.....:) thank u singgah dapur kak yer...Ija rajin2 masak tau....