Rabu, 8 April 2009

Lazy menu of the day :P

Ni lah dia rupa tarako atau mentaiko tuuu ehehe... cod roe huhuhu... leh la carik pd sapa2 yg nak cuba ;-)




Salam dptg rabu ;-),




Menu org malassss tapi mewahhh!!!! camne tu??? kat atas tu MENTAIKO SPAGHETTHI, dlm melayu tak reti lerr nak kasi nama telur ikan apa ya?? nanti carik kat kamus ehehehe :P ni lah kalau org terlebih rajin nak bukak kamus :D... sedap sgttt walau nmpk cam menu org malas tp ump ump ump... apa yg mewah?????? telur ikan tu atau mentaiko tu sendirik... utk telur tu ajerrr dah habis RM20 manalah tak mewahnyer tp dlm sebulan MESTI makan ehehehe..sbb sedap..masaknyer pun mudah tapi kalau kat jepun mentaiko ni amatlah murahnyer nak dabndingkan kat sini... apa pun sapa2 yg rasa2 nak cuba buat buatlah ya, carik telur ikan tuu ;-) tp tak tahulah pulak kena ke tak ngan tekak2 org2 melayu atau jawa2 mcm kita nih, memula makan mmg tak nak sekali dah rasa, not bad!! mmg sedap.. sbbnyer mungkin guna butter pastu letak pepper kalau rajin nak tambah togarashii pun ok nak kasi ke jawaaan sikit sbb pedas hihihi.... apa pun jamulah ya jgn segan2 ambik gambor pun masa dlm pan lagi hihihi...mmgnyer malasss.. :P

4 ulasan:

Amy berkata...

ika,
xde ke gambar telur tuh sblm dimasak??ekeke ngada2 lak. cam menarik lak nak tau camne rope telur tuh.kte suka jgk makan telur ikn tpn telur yg besar2 tu. alamak kalao buat telur ikan masak lemak cili api sdpnya!!yum3

ijayuji berkata...

Amy, kita pun tak tahu lerr telur ikan apa ya, yg kita tahu mentaiko mentaiko ajerrr ehehe... nama asal tarako kot nanti g google jap :P ehehe...

Amy berkata...

alahai xpe ika kalo xtau nk wat camne kan. kalo kte pun jakun jgk bab nih. nak2 ikn hik3. Xpe2 nnt kte intai2 kt google

ijayuji berkata...

amy ehehehe.... cod roe lahhh ahahahaha... nanti kita letak image dia ya muahahaha... :D