Jumaat, 17 Julai 2009

Terung Sambal

TERUNG SAMBAL


Salam kembali semua hihihi...... cuaca mendung2 gitu..

Menu ni ikut mak yung kot, jgn ada yg nak muntah pulak ya, bukan ngada2 nak ikut sajerrr mmg nak cuba kebetulan mmg ada terungg tp kitanyer fresh lagi bukan dah nak menopous gitu.. :D.. resepi kak dayang jack yg pandai masak tuuuuuu tenkiu ya kak mmg sedap.. :-) one of my peberet lauk tau!! hihihi... antu ngan terung atau pendek kata dgn sayur2an... :D kalau nak jd ank murid yg tak nak derhaka derhaka tapi mmgnyer kita ni tgn gatal atau mmg suke memandai mandai ada masa tu menjadi ada masa tu tak menjadi biasanyer kek kot klu derhaka2 ni yg jd tak jadi ehehe.... kalau lauk2 niii biasanyer main tambah2 mmg seronok jd meriah!!. kali ni letak minced chicken, leek, carrot dgn shiitake mushroom yg fresh bukan yg kejang tu :D, masakan ni ala2 mabonasu rupanyer tapi rasa zen2 chigau!!! yg ni sambal yg mabonasu tu sambal tp rasa kejepunan lah kan ehehe..yg tu pun sedap!!! nak g kemas ya, dah 2 3 hari ni keja masak awal pas tu baru kemas ngeeeee..... tak pelah bukan ada org nak dtg pun kan :D.. jom makan!! kita ratah gitu jerrr :D.. resepi ambik kat umah KAK HANA @ TERUNG SAMBAL

4 ulasan:

Watierman berkata...

Akak suka terung ..tapi Cik Abg akak tak boleh makan...angin...bak sesudu dua..nak rase jer...erm sedap la ika...nanti akak buat sendiri lah bila gi grocery beli terung...nak beli terung..nak beli terung..........

ijayuji berkata...

Salam kak watiee!!! g carik terung sana!!! ala kak kita ni pun sama kebanyakkan menu2 kat sini sume ninja tu tk makan!! yg dia suke mee gorenggg2 mee2 ntah apa2 mee ntah lagi yg dia suke tp bukan laksa lerrr bukan rebuss lerrr dan bukan bandung :D..

hana berkata...

nmpk sodap 'mabonasu' muuuu!! kehkehkehkeh

Chik Mi berkata...

Nak sikit,sikit aje tau tak mau bnyk2 sbb takut anginnn