Selasa, 9 Mac 2010

Jus Jimi Asmara

JUS JIMI ASMARA

Salam kembali masih hari yg sama :-) waktu jer lain :D,

Ok ok, nak cepat ni sbb nak g kuar ambik gmbr tuk apply visa nanti.. LEpas berpedas pedsan sesuwai sgtlah sejukkan tekak dgn air2 mcm ni.. SEDAPPPPPP!!! harus cuba maklumlah bau2 pisang ni mmg kita suke tp tak de lah rasa pisang sgt tp mmg sedap! nmpk jus ni kat umah CMG semalam ni lah! haih! tak sabo nak buat pdhal dah buat smoothie takkan lah nak buat jugak kan :D jdnyer hari ni kita buat ya :D senang jer mcm belajar abc tuuu :D.. Resepi asal kat umah KAK UMMI kuantan.. cnp dr dapur CIKMAT mekaseh kak ummi n cikmat! mcm biasalah ya halal n izinkan resepinyer :-) Sapa2 yg dah minum ni sure akn bertukar ke zaman 80 an hihihi....

JUS JIMI ASMARA

BAHAN-BAHANYA :-)
Air masak secukupnya (anggaran 1500 ml)
4 - 5 camca besar gula (atau ikut tahap kemanisan masing2)
1 1/2 camca besar jus pekat minuman oren sunqick (dalam botol)
1 camca teh esen pisang (mat guna 3/4 camca teh)
1/4 camca teh pewarna hijau
Ais kiub secukupnya




CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Bancuh guna dengan sedikit air panas, kacau rata. Kemudian satukan semua bahan di atas kecuali air batu. Kacau rata dan rasa, jika perlu tambah gula.
  2. Tuang ke dalam jug sesuai dan isi dengan ais kiub secukupnya... Atau boleh juga isi ais kiub dalam setiap gelas dan tuang jus jimi asmara tadi secukupnya. Biarkan sejuk sebentar dan boleh nikmatinya....nyamannnnnn!!!!!!!

1 ulasan:

♥LOVE2COOK♥ berkata...

Ika, suke warna jus ni lah! Cantik! Taste dia camne uh? Teringin nak buat, esen pisang takde plak!