Selasa, 16 Mac 2010

Watermelon Smoothies

WATERMELON SMOOTHIES

Salam kembali!!!

huhahuhahuhahuha.... pedasssssssssss bykkk ini rojak loo... jom minum smoothie ni pulak, kalau nak tahu kan sejak2 panas ni kan kat kepala otak kita asyik ank carik air minum2 yg cenggini jerrrr :D Rasa serba salah kalau tak dpt nak minum hihihi... Kali ni resepi dr CMG, sedap banget air ni! agaknyer ada susu cair kot! tak kiralah apa pun bhnnyer janji legaaaaaa lepas minum niii :D.. Tembikai kat sini kaler dia merah2 sgt2!!! pastu kan manissssssss sgt2!!! tgk kaler tembikai yg dpotong tuu kat cwn tu punyrelah merah! bukan takat merah tp tak manis tapi mmg MANIS! sbb tu dlm resepi ni kita kurangkan gule :D.. cikmat mintak ijin n halal resepinyer maceh!! pastu balingkan laici 2 3 ketul dlm air tu :D walahhh! jemput minum!!!

WATERMELON SMOOTHIES

BAHAN-BAHANNYA :-)
500 g isi tembikai merah
2 - 3 camca besar gula pasir>> yg ni jer kurangkan sbb dah manis tembikai sini
1/2 cawan susu cair
1/4 cawan air masak
3 cawan ais kiub
Secubit garam (sikitt jee tau!!) >> tak letak langsung :D
Tembikai yang dibentuk untuk hiasan (optional)>> letak laici mcm ross buat dulu :D
Ais kiub secukupnya (tambahan)




CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Satukan semua bahan di atas kecuali tembikai untuk hiasan. Kisar dengan kelajuan tinggi hingga semua sebati dan halus. Kalau boleh biar kisaran menghasilkan buih..
  2. Bentuk kan tembikai untuk hiasan mengikut kreativiti masing, dan selit tepi gelas yang telah disediakan. Letak kan 3 - 4 biji ais kiub (tambahan) dan tuang watermelon smoothies tadi secukunya. Hidangkan sebagai pembasah tekak.....

2 ulasan:

Azita Zain berkata...

aduiiii...sedapnya! tp skrg x bleh minum g sejuk2 sbb suara dah serak2..batuk. tengok ajer la...!

fuzidss berkata...

fresh nampaknya