Sabtu, 6 Mac 2010

Orange Lassi

ORANGE LASSI

Salam kembali yg agak sunyi hari ni,

Oleh kerana ninja tu kena kerja semakin sunyiiiilah hari2 kita rasanyer walau budak2 ada terpekik sana sini tp lain sungguh klu ayah dia org ni yg tak de ekekeke...weekday lain sbb itu mmg tugas wajib kena buat kan jdnyer mmg tak kesah sgtlah kan tp kalau weekend2 gini dia tak de huh! kosong jiwa nii.. meh lah nak layankan tekak dah nak baik ni :D jan marah eak nak minumlah air niii sedap tauu, ubat sakit tekak pun ya jugak mintak2 tak nyambung batuk! hihihi.. ORANGE LASSI by LOVE2COOK, tenkiuu sis! sedap rupanyer air2 mcm ni, skrg ni mmg tgh musim panasssssssssssss yg amt2 ni kan mmg nak minum jerr air2 sejuk gini, harap2 puasa nanti tak de lah panas gini kan? mmg dugaan betul kalau puasa2 nanti ni cuacanyer mcm skrg ni huh! Senang jer nak buatnyer minatk izin sis resepinyer cnp kat sini seperti biasanyer ;-) thanks! jemput minum sume :-)

ORANGE LASSI

U need....
  • 3 Mandarin Oranges ~ peeled and unseeded ( U may also use other oranges )i used orange juice sbb malas nak perah2 hihihi...
  • 1/2 cup of yogurt>>i masukkan 1 kotak teruss abis citer! hihihi
  • 2 tbsp sugar>>i kurangkan jugak sbb nak masam2 :D
  • ice cubes
  • add some cinnamon powder (adding this becomes Lassi)>>owwhh..i have to skip dis one coz i don like! hihihi...
* Blend all ingredients till smooth. Serve chilled!
* If U prefer more flavour, add some orange juice...

3 ulasan:

geraugebang berkata...

Sedap U,panas-panas kalau dapat menyedut benda alah ni.

Azita Zain berkata...

alangkah nyamannya tekak kalau dapat menyedut lassi ni....! isshhh...orange pulak tu!

Yat Maria berkata...

Ika..

nak sejuk & sedap..ubat batuk letak tepi dulu..take a long sip of lassi ngan ketulan ais yg banyak..sedapppp..kan? I pun suka ;)