Jumaat, 20 November 2009

Ayam Goreng Madu

AYAM GORENG MADU

Salam kembali sume! :-)

Haaaa...ni ayam goreng madu paling senang dsiam! ehehe... nak mkn dgn nasik ayam huhuhu...sesekali tukar selera pulak ayamnyer ingat nak wat ayam penyet belum sampai seru lagi sbb kemalasan melampau dgn byk kerja umah nak kena buat :D alasan yg sama :P... Resepi dr sapa ya? sbb kak hana tak mention pun dr sapa maknanyer resepi dak HANA6877 tuu???konpius jap... apa pun resepi ni cnp dr umah KAK HANA.. ehehe.. mintak ijin ya buk resepi yg senang ni tampal kat sini pulak maklumlah otak kita ni dah penuh dgn mcm2 harta jdnyer walau senang kenalah letak kat sini ye tak? tenkiuuuuu!!!

AYAM GORENG MADU

Bahan-bahan
  • 6 ketul ayam yg sudah di rebus dgn sedikit garam - angkat dan toskan.
  • 2 inci halia - parut
  • 3 sudu makan kicap pekat
  • 1 sudu makan sos tiram
  • 2-3 sudu makan madu
  • 1 sk blackpepper - optional
Cara-cara
  • Perap ayam ngan semua bahan sekurang2nya satu jam.
  • Panaskan minyak. (biasanya hana guna kuali non stick ngan minyak yg sederhana sket)
  • Goreng ayam hingga keitam2an. itam bukan bermakna geseng yer! hihi... tkyah goreng lama2 sbb ayam dh masak! cume nk keringkan bhgn luar ayam tuh jer. bleh juga dbakar menggunakan oven.
  • Enak dmakan dengan nasi ayam atau dratah begitu sajer!


Sila2 ambik kepak kecik yg kat atas tu jerrr yg tgh2 dah dbooking :D hihihi...

1 ulasan:

geraugebang berkata...

kita nak buat. kita nak buat. Tapi kita nak bakar sebab kentang sedang diet. Tunggguuuuu