Rabu, 4 November 2009

Kuih Bakar @ BINGKA jagung

KUIH BAKAR @ BINGKA JAGUNG
Nak kerak kena terbalikan ya :D sajer buat piring kat bwah tu sbb nak geget kerak2 tu :D ngeeee..


Salam kembali dan akan kembali :-),

Lamaaaaaa dah nak buat bingka niii tapi asyik tak de jerrr jagung krim tuuu kat stok umah nii, bila dah belanja memanjanggg lupeeeeeee ajerrr :D hihihi... semalam ni kena tegas sikit masuk supa carik JAGUNG KRIM tu dulu baru g belanja barang lain haaaaaa..akhirnyer terlaksa sudah misi kuih bingka jagung kali ni ekekeke... resepi dr CIKGU ZANA atau KAK ZANA lah kan ehehe... tapi cnp dr umah MAMA 3 D jer lah! sbb yg jumpa kat situ jerr :D Mintak halal ya akak2 yg kita hormati tuk tampal balik resepinyer kat sini maklumlah kita ni ingat2 lupa :D, sedap!! suke sgt pastu sajerrr mmg letak jagung besor2 tuu kasi lagi sedap! :D tenkiuuuuuuu!!! muuuaaahh!! :D

KUIH BAKAR @ BINGKA JAGUNG

Bahan-bahan
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1 cawan santan
  • 1 cawan susu sejat
  • 3/4 cawan gula
  • 2 biji telur
  • 2 sudu butter - cairkan (yg nih hana tambah)
  • 1 tin jagung manis ala krim
  • sedikit pewarna kuning
  • sedikit bijan jika suka
Cara-cara
  1. Blend semua bahan hingga sebati kecuali jagung dan bijan
  2. Masukkan jagung dan "blender" sebentar.
  3. Tuangkan dalam loyang dan taburkan bijan jika suka.
  4. Bakar pada suhu 160 C selama 1 jam

Tiada ulasan: