Selasa, 24 November 2009

jeng jeng jeng!!!!?? apa dalam bungkusan ni?? cuba teka!! :D

Sapa tahu bungkusan kat atas tuuuu angkat baju kat luar ampaian!!!!!! :D

Salam kembali!!! :-)

Alhamdulillah kenyang dan berpuas hati dgn menu hari ni :-) hialng segala rindu huhuhu.. dapat teka tak???? g tgk gmbr kat bawah tuuu>>>>>>>>>>>>>>
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
NASI AMBENGGGGGGGGGG!!!!!!!!!
Yeaaaaaaa!!!! setelah sekian lama memndam nak makan nasi ni akhirnyer tercapai jugak!!! :D ni kak FMINA08 lah ni buat org terliur jerr tgk nasi ambeng kat umah akak huhuhu...masa tu sabo3!!! dan hari ni kita ber ambeng ambengan ya :D SAPA ORG JAWA?????? angkat lauk kat dapur!!! haaaaa....owang2 jawa biasa hidang nasik ni bila kenduri SEBAB??? jimat tenaga jimat pinggan jimat mcm2 jimat lagi cuma guna dulang letak dlm suratkhabar yg dalas daun pisang walahhh!!! enak banget duduk kat bawah bersila makan ramai2 huhuhu..natsukashiiiiiiiiiiii...TAPI ada satu yg kurang sob sob sob....URAPPPPPPP tak de!!!! biasanyer guna urap pucuk ubi tp sini mana nak carik pucuk ubi huhuhu.. jdnyer ini ajer lah yg dpt dhidang.. JEMPUT MAKAN sblm tu duk bersila kat bawah ya guna tgn bukan sudu2 garpu2 itu ya :D ekekeke....kena bungkus pastu makan baru nikmat! :D


NASI AMBENG
Ikan kering bulu ayam(betul ke nama dia ni :D??),ayam masak merah yg td :-),Sayur goreng kacanag panjang+soo hoon+kentang dengan serunding daging.

9 ulasan:

hana berkata...

aku br nk jwb! dh ade jwpn ghupernyer! huh! mintakkkkk!!!!!!!!!!!!

LOVE2COOK berkata...

Uhh...laparnya tengok bungkusan nih! Love escape!!! drooling already! hehehe ;)

HALAMANKU berkata...

Huh dah agak dah...syedapnyer...makan ramai2 nak juga...jawa world ha ha ha

Watierman berkata...

Ikaaaa Akak tak pernah ras pun...nak sesuap!!!

Cik_Sue @ Nenie berkata...

Wahhh..Ika...semangatnya....siap bungkus2 sebiji cam nasi ambeng...

Kiranya hari ni tak yah cuci pinggan mangkuk lah ya..?

CikLiz berkata...

kita angkat tangan ni, nampak tak.. jawa tulen bang.. jalok sitik.. ekekkekeke.. sebenarnya cikliz fail bahasa jawa arrr.. very the awkward kalau menyebut bahasa jawa tu..

fmina08 berkata...

ikaaaaaaa..bl masa akk jadik fmina07 lak ni... ekekeeke.. patutla 2-3hari ni ada serunding bagai...kok telaten banget kue ki..ngidam yo?? walah2 masak'ne lah ndukkkk

indahhouse berkata...

Salam kak ika,
wah..! nasi ambeng siap satu bungkus..!
mana dapat tu, kak? hihi.
oh,kak ika buat sendiri... takpe, tak cukup bahan. yg penting lpas kempunan. ;)

blogresipi berkata...

Waa.... ika dah dapat makan nasi ambeng???? jelesnyeee... kite pon lama gak memendam rasa nak makan.... nak jugakkk!!!!!