Rabu, 23 Jun 2010

Punch Nenas

PUNCH NENAS

Salam pagi rabu sume :D,

Kejap jer dah hari rabu ya, menaip tgh malam2 buta :D rasa mcm sekejap jer abis hari skrg niii adakah sbb semakin dah tue??? huhuhu.... Hari ni kalau masih sihat tubuh badan lagi meneruskan puasa lagi, air ni buat buka puasa, sedap betul teguk, tgh sedap2 teguk tu leh hujan pulak! sib baik dah habis minum ahahaha..klu tak mesti terbantut nak minum :D.. Resepi asal kat umah KAK HAZILA ratu dessert :D, sedap air ni tp kita campur separuh guna nenas fresh aduh mak aiiiii mmg sedap! Mcm biasa yer kak zila mintak izin n halal resepinyer :-) macehhhhh!! senang jer ni nak buatnyer pejam mata sebelah pun leh buat :D..

PUNCH NENAS

Bahan bahan

  • 200 gms kiub nenas dalam tin
  • 100 ml sirap nenas dalam tin
  • 100 ml air
  • Ais ketul secukupnya
  • 250 ml air soda



Cara cara

1. Kisar nenas, sirap nenas dan air hingga halus.
2. Masukkan air soda dan ais batu.
3. Sedia untuk dinikmati.

2 ulasan:

fmina08 berkata...

pergh!!! gestrikkk kalo num pg2 bute nih!!

Yatie berkata...

Salam Ika,
Uish kalau menu kat Jepang ada....cepat je kat sini ada gak....bagui2....jus nenas tu utk akak ya....mekaceh....slurrrpp....