Rabu, 23 Jun 2010

Sirap Bandung Soda

SIRAP BANDUNG SODA

Salam kembali :-),

Burrrppp, alhamdulillah kenyang :D Minuman berbuka :D lebihan soda semalam byk lagi tu pun ada lg satu botol lagi, esok kalau puasa buat lagilah air yg berkaitan soda walhal tak baik tuk kesihatan huhuhu... sbb perut buncit! hihihi.. maklumlah gas semata mata :D Agaknyer kan kita dah berpuluh tahun tak minum air bandung ni sebab apa? dulu2 asalnyer air yg ada susu2 ni mmg lah kita tak minum, tekak ngada2 lah katakan :D tapi peliklah skrg ni (ayat yg sama :P) sume2 kita nak makan n minum! oppss, teh susu jerr atau teh tarik jer belum nak cuba lagi :D Resepi ni ambik kat umah jepun sana tuuu :D macehhh yo, enak rupanyer! leh buat lagi! tp sirap yg ada kat sini lain pesen sikit rasa dia ehehe..agak2 kalau rebus balik semula letak daun pandan sedap tak eak? ahahaha... da da, bdn penat lah, nanti nak menggosok lagi huhuhu...
Macam biasa kak mintak izin n halal resepinyer! resepi senang banget! :P Leh g umah KAK HANA jugak ya :D..

SIRAP BANDUNG SODA

Bahan-bahan
  • Air
  • Susu Cair
  • Air Soda
  • Sirap Rose
  • Air Gula@gula putih
  • Kiub Ais@Air batu
Cara-cara
  • Campurkan semua bahan dan kacau.
  • Sedia untuk dminum.

Jemput minum! sorang seteguk ajer! hihihi

1 ulasan:

Deliah's Deli berkata...

salam ika..slmt bbuka!cantik combination color lemon dgn bandung tu..ni bt minum buka puasa mmg perghh :p~