Isnin, 28 Jun 2010

Tauhu Poket

TAUHU POKET

Salam pagi isnin!! :D

Hari ni byk kerjaaaaaaa, n hari ni tak boleh nak puasa sbb dah dtg penyakit iteewww :D Ni salah satu menu diner semalam sambil2 tgk lumba2 keta :D Resepi asal dr CHE`IZA yg tgh demam bola jugak tuuu hihihi.... Senang sgt nak buat tauhu ni asal ada tauhu jdlah dia isi tu kalau nak pelbagaikan boleh nak guna minced chic pun sodap! Tapi kita lg suke guna udang, udang isinyer manis dan sedap! :D Resepi mintak izin n halal ya che`iza, nak link kan ke MyR tak boleh lg ya nanti kalau dah elok kita lnkkan kembali resepi asal ni :-) macehhhhh! Untuk resepi ni kita cnp n3 yg terdahulu leh g kat SINI ya.... :-) Bila free sikit kita buat balas kunjungan ya insyaAllah, mana2 yg berpuasa hari ni selamat berpuasa!!! huh jeles niii.... :D .

TAUHU POKET

Bahan-bahan ( 10 biji )
  • 5 kpg tauhu
  • 50 gm isi udang dicincang halus
  • 1/2 biji bawang besar didadu halus
  • 1 inci lobak merah diracik halus
  • 2 helai daun ketumbar dihiris halus
  • 2 sb telur (dlm 1/2 biji)
  • 1 sb tepung jagung
  • 1/2 sk pati ikan bilis
  • sedikit garam




Cara-cara

  1. Tauhu dipotong 2. Kemudian korek tauhu buat poket (mcm buat tauhu sumbat). isi tauhu yg dikuarkan jgn buang.
  2. Hancurkan isi tauhu tadi dgn sudu. Campurkan semua bahan lain kedlm tauhu yg telah dihancurkan tadi. Gaul rata semua bahan.
  3. Sumbatkan bahan2 yg telah digaul td ke dlm tauhu. Siap mengisi tauhu, bolehlah digoreng. Goreng dgn minyak yg panas
  4. Boleh dijadikan lauk atau snek yg dihidang bersama dgn sos....

2 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Nak jugak!! Ikaaaa..sedap!!

izahdaut berkata...

ikaaa... bz nyerrr.. comelnya tauhu tu..nak jugak..jgn kasi kak watie jee...