Isnin, 22 Jun 2009

Jelly Kelapa ehehe.....

JELLY KELAPA


Salam dmalam selasa :-)



Hummm... tuan umah ni tgh menggong2 sikit abaikanlah ya comot2 beserta buih2 yg tak melalui proses penapisan dsebabkan nak cepattt atau terlupa??? hihihi.... apa2 jer lah ya asal sume org gumbira :D, dah lama nak buat jelly kelapa ni tp dok tangguh jerrr sbb yg kat sini pernah beli dia kenyal!!! kita tak minat sgt yg kenyal2 gituuu sampailahhhh kak nor yg buat siap buat 2 kali tuk dptkan hasil yg mmgnyer ummphh!!! alhamdulillah menjadi jugak jelly kelapa niii ehehe.. lepas sibuk2 chat terus g supa carik tp kita guna 2 biji kelapa TAPI sambil kopek sambil hirup air yg mmgnyer maniss tak perasan tggl sikit!!! hihihi..dapat suku adunan jerr!! :D ngeh3!!! halal ya kak nor ehehe.... TERminum laksss airnyer maklumlah balik2 jer panas kan kelapa muda tu sejuk lah pulaknyerrr sib baik selamat lagi!! :D sapa2 nak resepi g kat umah KAK NOR ganu malas nak cp sbb nak gosok bajuuu!!!! bykk tuuuuuuu huhuhu... satu hari ni dok kerja ngemas lap habuk sume tak sempat nak gosok.. k jom makan!! sejuk tuuuuu..nyaman mmg sapa2 yg tgh berbuka puasa tu SELAMAT BERBUKA!!!! ambiklah jelly ni sekali ya :D... selamat malam!!!! ;-)

6 ulasan:

Nor berkata...

ijah... bagus sungguh anak murid sowang nih.. berdesup wat projek.. kata nak wat esok, tak leh tahan dah ya.. camna, menepati citarasa ika tak? lembik2 tak?

ijayuji berkata...

salam kak nor!!! hihihi..sbb tak leh thn lah tuuuu g kuar carik kelapa muda kat supermarket jerrr hihihi.... SEDAP!!!!! lembik2 gitulah yg kita nak hihii..kena mkn terus dlm tuuu tak leh nak kuarkan nanti nak buat lg td tak cukup lerr hihihi.. tenkiuu!!!!muuuaaahhhh!!! ;-)

Fiza Nordin berkata...

ijah,ko mmg sgt pantas le...akak tabik spring 15000x tau...kahhhhh
tak rase pun akak dah tahu akan kesedapannya.tak sabar nak tunggu siang nak g jelajah satu kg medan ni nak cari kelapa muda hahahaaa memalam malzz nak keluo...nnt hb manyak tanye...
tak suker3x!

ijayuji berkata...

Salam kak fiza!! dah malam nihhh!! g tido sana!!! :P g lerrr carikk sana, kalau tak de akak g panjat pokok kelapa sana!! :P hihihi.... tak pun suh abg akak panjat :P

blogresipi berkata...

Ewah..besau2 nye kelapa die..senang nak tangkap tue..hehe

ijayuji berkata...

Salam Ijan, tu laaa, kebetulan hasil goncang2 kelapa tu dpt yg elok2 jerrr pdhal bukannyer tahu pun klu dgoncang dpt yg mcm mana hihihi..tu yg kaut pun senang jerr tak hancur dia sedang2 lembik.. kat sana tak de kelapa ke? :D