Jumaat, 12 Jun 2009

Mee Hoon SOTO!!!!!!

MEE HOON SOTO


Salam kembali masih dhari jumaat,


Hari ni bersiaran ddepan pintu mengadap ke luar sana tuuu silau!!! hihihi.... Ni lahh diaaa menu hari niii Mee Hoon SOTO, itu hari kakak kesayangan sume org yg kat ganu tuu buat kita ni mmg lahhh teramat lamanyer tak buat soto niiiii, resepi soto nii dah ada dlm buku resepi kita ambik kat MyR hihihi.... buku resepi tu sampai dah lunyai dahhhh sbb termasuk dlm kuali yg penuh minyak!!! hihihhi...sengal punyerrr org yg g letak dekat2 ngan minyak huhuhu..sib baik tak menjejaskan tulisan2 kat dlm tuuu cuma berdouble jerr tp masih leh baca.... resepi dari kak D, mmg sedap letak santan tp kita ni ala diet jdnyer guna susu jerr lah ya :P ala yaaa... bukan betul2.. :P kita ni suke klu makan soto letak XTRA TAUGEH bykkkkk sgttttt tapi td ni dpt siang ekornyer sikit jerrr terbantut hasrat nak mkn byk2 taugeh tp td basuh jgk ngapp jerr lah dgn ekor2nyerr tuuu hihihi..... pas tu kacang tanah pun guna kacang sangan bukan dgoreng kata menu ala2 diet kenalah kurangkan minyak tuuu hihihi..... :P pas tu terpaksa cara makannyer DSIAMKAN kembali sbb sambal kicap lupa nak buat!!!! huhuhuh.... nak blend2 tumbuk2 lada budak kecik tgh turu nanti terjaga mmg kena berperang dgn dia pulak baik tabur jerrr dried chili flake tuuu hihihi..sedap!!! alhamdulillah, kenyang sudah perut adik manis sorang niii... kan kak cm??? adik manis hihihi... jom lah makan, layan diri yerr mangkuk yg kat atas tu dah habis :D, jgn segan2... buat mcm umah sendiri tuan rumah nak g main air pas tu nak berehat.. sekian siaran kali ni,, tertunda esok hari ya :D, SELAMAT BERHUJUNG MINGGU!!!!! tq!!

5 ulasan:

cikmanggis berkata...

salam ika...eeeii geram nengok cili api dua bijik dalam soto tu....rasa nak picit-picit!..sedap tu....hehe dah dapat emel kita ika?

ijayuji berkata...

Salam kak CM!! ha ar kak kita tekan2 ngan chopstick lada tuuu nak xpresss hihihi... dah kita dah reply tau ;-) terima kasih ya..

sunkist berkata...

aduhhh ika... mmg kecur liur tgk mee soto ni.. semangkuk mmg sure tak cukup hehe nanti nk buat gak ler ;)

ijayuji berkata...

Salam kak ida!!!! selamat dtg ke siam hihiihi.... buatlahh mmg sedap kita ni MALAS tang nak memblend menumis :D tapi td kerana nk makan buat2 RAJIN ehehe...

blogresipi berkata...

Kak CM,kite pun baru nk komen pasal cili dua kepul yang tertonggeng kat dlm bihun soto nih...cantek jer posing...best la ika bihun soto...next week akak buat plk.hehe