Selasa, 9 Jun 2009

Jem Durian...


JEM DURIAN SIAM...

Salam kembali :-),


Inilah dia benda yg kita KERJAkan tadi niii hihihi... org kat jepun sibuk buat jem berry2 kita ni mengerjakan jem duri2 hihihi..... 1st time buat nii main agak2 jerrr kikikiki.. tp hasilnyer??? wallllahhhhhh!!! mmg mabelessss ;-) lagi lama lagi bagus tp tgn lenguh lerrrr :P itu tak sampai sebijik isinyer kita kerjakan dah kata lenguh!! muekekeke...mmg dasar pemalasss minah sorang niii :D, buat ni campur nagn gula perang ngan gula putih sbb kita tak sukee lerr warna pucat2 gituuu sbb tu pengat kita pun klu buat mesti letak gula perang kasi menarik sikit hihihi... jem ni sume org leh buat kan jdnyer tak yahlah kasi resepi ya :P. Kena sesuaikan ngan keadaan lah ya, sini hari2 musim durian sepanjang tahun ada durian pelik betul kita, klu kat mesia mesti ada musim kan? sini manjang duriann jerrr hihihi... esok bekpesss roti munga hihihi.. rosss, akak dah buat pun roti munga tuuu tp tak rupa munga lahhh ntah munga specis terancam dr planet mana ntah kikiki.... ngantukk arrr, nak gosok dulu pas tu titunnnnn.... selamat malam sume!!! :D

5 ulasan:

cikmanggis berkata...

salam ika...lama tak datang blog ika ni..cuti sekolah ni sangat sibuk,tak sempat nak buka komputer pun..rindunyaa..eh ni jem ke lempuk?..kita nak cuba buat kek cis durian..makan kat s.recipe,sedapnayaaa..ada resepi tak?

ana itu saya berkata...

amboiii..dia ytang drian ye..akak ni dah brthun x mkn drian tau..teringin sngat2...mta smgkuk jem tu..xdpt drian..dpt jem pun jd lah..kejamnyeeeeeeeeeeee...hihihi.

blogresipi berkata...

Tak pernah try lagi jem durian ni... makan ngan roti best ek kak?

ijayuji berkata...

SALAM,

KAK CM>>AKAK!!!!! misssss akak lahhh :-), biasalah kan nak layan ank2 yg dok kat umah kita pun mcm tu jgk ehehe...lempuklain sikit kot tapi lebih kurang sama jerrr nak buat jem ni mcm buat jem2 lain tuu guna gula jerrr, tp kita campur gula perang ngan putih kasi cantik sikit warna dia eheh... lagi lama kacau lagi thn lama ;-) akak nak resepi kek cis durian kita tak de lah kak, makan pun tak pernah niii hihihi...

KAK MAZ>> hihihi..kak Maz ni dokumentari pasal durian siam ehehe.. kot2 klu ada sapa2 yg nak tahu :D kita pun kureeenggg lerrr durian siam niii lagi suke durian mesia ehehe... setahun dlm 5 kali kot beli ehehe...

BLOGRESEPI>>cubalah, cuma guna gula jerrr manis ikut suka pas tu kacau sampai betul2 pekat sgttt, jgn campur dgn sikit air pun tau :-)

umi_e berkata...

sedapnya.... kalau lempuk biasa buat... jam lom pernah try...