Rabu, 24 Jun 2009

Laksa Johor

LAKSA JOHOR




Salam dptg rabu dah nak buke pose!!!!! :D



Dari semalam mmg dah plan nak buat LAKSA JOHOR niii sejak nmpk kat umah mak yung itu hari pas tu umah kak jamie pun buat huh!!! mana boleh jadik!!! dah lah skunk ni mmg minat sgt dalam pd laksa ni menjadi jadi!!! Kita tak pernah buat atau makan terlupa tapi yg pasti mmg tak pernah buat ekekeke.... bila tgk resepi mmg renyah lerrrr kita ni klu renyah2 mmg malas!!! tapi gagahkan jugak sbb sukeeeeeee sgt kat laksa sbb ada taugeh ada kacang panjang ada timun tp gmbr kat atas tu dah kalut sgt sampai terlupa bhn utama ulam adalah timun hihihi... tak pe lah kan janji leh letak nanti.. Pada sesiapa yg berpuasa ducapkan SELAMAT BERBUKE!!!!!! ambiklah laksa tu bawak buka pose nanti ya ;-) yg tak puasa pun leh ambik bk balik ya hihih... Nampak sedap sgttttt!! baunyer pun td wallllahhh!!!! cuma tang rebus ikan tu haaa..mcm nak pitam!!! hihihi... kita tak boleh bau hanyir2 ni pening!! pas tu yg malasnyer nak asingkan isi dgn tulang huhuhu..... mencikkkk!!! tapi hasillnyerrr mmg wangiiiiii jerrr bau kari daun kesom lagi hihii.... terima kasih ya kak hana tunjukkan caranyer kita ni eksyen jer lebih nak buat tp tak reti!!! hihihi.. ambik bak balik jamah ya :D resepi nanti2 lah ya dr MyR dah dejjas oleh mak yung ehehe..... nanti kita ambik linknyer ya tq!!!! resepi ambik dr umah MAK YUNG HANA COMEL


4 ulasan:

umi_e berkata...

laksa Johor fav kak e tau!

ijayuji berkata...

Salam kak e!! laaa..iyerr ke... byk tuuu kita masak ingtkan separuh portion dpt sikit tp seperiuk besorr tuu!!! :D

blogresipi berkata...

Adus... ni lagi laksa johor yg ngancam nie... geram nengok... Ika, mintak kesum sikit.hehehe :D

ma'chiks berkata...

salam, laksa johor..laksa johor,byk2 laksa I love laksa johor..dh lama tak makan...satu hari nak kena buat jgk.nak salin resepi, tima kasih ye.