Selasa, 23 Jun 2009

Serawa Durian

SERAWA DURIAN



Salam dsuku tgh hari selasa :-),



Alhamdulillah, kenyang dah pun mkn serawa durian niiii :D memula plan nak goreng ikan kapak tuuuuuuu tp dah mkn pulut ni kenyang sampai ke petang!! nak buat tumis air sume mkn ngan sambal belacan tapi kena skiplahhh kan nasik niiii kang bdn mcm tong drum!!! hihihi.....jdnyer cuma buat sambal belacan dgn ulam2 jerrr, ulan ikut ank tekak sendiri :D idung sampai pijor kes menumbukkk lada ni td terpercik kat idung sib baik tak masuk mata kalau masuk mata mau meraung!! Resepi serawa ni ambik kat umah CMG rasanyer sume org leh buat kita ni pun leh buat cuma sukatan tak de jdnyer jln ringkas g curik kat dapur org hihihi..... buat pun tak manis sgt sedang2 jerrr manis2 ni kan cepat muak satu hal pastu leh geng ngan semut!! hihihi... nak mop umah.. jom makan!!


JOM MAKAN!! :D nak tapau pon boleh!!


6 ulasan:

hana berkata...

huwaaaaaaaaaa... dah siap ke jahh?! suapkan akak plssss!! uwaaaaaaaaaaaaaaa....

ieda berkata...

ermmmm sedapnya dikkk serawa durian ..

huhuhu akak nieh durian pun x merasa lagi .. cantik pulut tuh adik buat bentuk hati layie

ermm mesti berbuga ati org yg makannyer ...

umi_e berkata...

sedapnya...

ijayuji berkata...

SALAM,

KAK HANA.> alalalalala...meh sini nganga besor2!! senang masuk!!! :D sedap tak? mestilah sedap kan dr air tgn siam yg buat penuh dgn kasih sayang dan kementelannyer :P

KAK IEDA>>Durian tak merasa lagi????? rugilah akak, kena rasa tau!!! gerenti jd peminat no 1 nanti ehehe..

KAK E>> Jom makan kak E.. :D

blogresipi berkata...

Ikaaaa!!!! nak jugak serawa durian dgn pulut tue.. nak semua skaliiiii!!!!!!!!!!

Wiz berkata...

Teringin nak rasa serawa ni. Wiz memang suka sgt tapi apakan daya allergic pada durian dan pulut. Setakat tgk gambar je lah.