Selasa, 5 Mei 2009

Resepi Gyoza tuk mak yung :P yg bulat hihihi... :P

Salam kembali dan akn bersambung meneruskan perjuangan ddapur huhuhu....


Ni resepi tertunda nak letak malam td tp ter tidoooo huhuhu.... kak hana adjust2 sendirik eak, ni pun ninja tu yg bg resepi cincai diaaa hihihi.... sedap kat tekak kita ni lahhh.. sini nak beli mana ada yg HALAL sume minatang karen!! ahahaha.... basic utk filling tuu dia org guna buta tp leh tukar ngan ayam BUKAN daging lembu, INGAT!!! hihihi...

Gyoza Skin

Bhn

  • TEPUNG GANDUM
  • AIR PANAS
Cara

Uli sikit2 sampai jd doh itu jerr pas tu lenyeklah ngan bulldozer akak tuuu TAPI kita beli yg readymade sbb halal dan MALAS nak buat kerja melenyyek tuuu :P ehehe...


FILLING

  • MINCED CHICKEN suka hati nk byk mana
  • BWG PUTIH lg bnyk lagi sedap!!
  • KOBIS (sukatan sama byk ngan daging ayam cincang) hiris halus2 rendam ngan air garam, toskan..
  • NIRA letak sikit pun ok tak nak letak pon ttp sedap tp kita letak
  • SYOYU
  • PEPPER
  • GOMA ABURA
  • SHIO

CARA

Satukan semua sekali bhn2 kat atas tu, bila dah kahwin sume tu barulah perasakan ngan pepper, syoyu, shio, goma abura tu adjust rasa tu nk mcm mana k.. kita ni pun main belasah ajerr hihihi... pas tu dah siap sume sekali bungkus ngan skin tu td, tahu tak nak kelimnyer? tak tahu g carik kat you tube hihihihi... pas tu nak masaknyer susun tak cantik pun tak pe kat dlm frying pan ngan air, air tu dlm suku tinggi gyouza tu tutup ngan periuk letak minyak sikit tunggu sampai air dah nak kering atau sipi2 kering tu letak olive oil atau sarada abura klu nak sihat goreng lahhh sampai dia garing kat bawah tu jgn sampai hangus!! sbb dia cepat masak lepas dah kering air tu.. klu tak phm buat2 paham!!! hihihi... dah siap hidang mkn ngan syoyu+rayu.. sodap!!! :P selamat mencuba..

Tiada ulasan: