Khamis, 20 Ogos 2009

Ikan sudah dsumpah menjadi SOTONG BAKAR TOM YUM!!! hihihi...

SOTONG BAKAR TOM YUM


Salam kembali dan akn kembali dptg hari!!! :D

Selamat berpuasa ya untuk semua org!!! ayat org tgh nak cepat!! hihihi.... resepi dah ramai yg buat kan cuma kita tak de ikan ganti ngan sotong jerrr sedap bangeettt!!!! hari ni msk awal mkn pun awallah kan sbb nanti tak de karen tak mo lah mkn berpeluh peluh sakan kan? sbb kipas tak de!! :D ok, resepi ni dah lama kuar kat umah IJAN pas tu merebak lah mcm biasa kat umah mek yung pas tu umah sapa lagi?? lupa!! hihihi.. jom layan resepi kat bawah ni ya, TERIMA kasih buat IJAN n MEK YUNG ya!! sedap betul!! tp kita guna separuh TOM YUM PASTE made in thao dan lagi separuh made in mesia hihihi.. adeeeiiii!! pedas gilerrr!! :D jom cuit2 sotong tu ya, kita buat ratah jer sbb perut dah penuh dgn TEPUNG!! huhuhu... cnp ya n mintak halal :D,

SOTONG BAKAR TOM YUM

Bahan-bahan
  • 1 ekor ikan siakap (dibersih dan dikelar)
  • 2 sudu besar pes tomyam
  • 5 helai daun limau purut
  • 1 sudu besar jus limau nipis ataupun kasturi
  • 1 biji tomato (potong 6)
  • Aluminium foil kita letak daun pisang jugak!! hihihi...

Bahan Kisar

  • 2 biji cili merah
  • 3 biji cili api
  • 3 batang serai (ambil bahagian putihnya)
  • 3 ulas bawang merah
  • 2 ulas bawang putih
  • Lengkuas yg ni kita tambah :D

3 ulasan:

alimaz berkata...

terlioq dah nih......

Azita berkata...

sedapnya sotong bakar ika ni....terliur!

blogresipi berkata...

you ganti sama sotong plak yer... best2... nak cikit.hehe..selamat berpuasa ika & keluarga :)