Rabu, 26 Ogos 2009

Nasi Daging

NASI DAGING tanpa keju sbb keju dah habis!! :D but XTRA bawang goreng n kismis goreng :D


Salam dptg rabu dah nak masuk waktu berbuke tak lama lagi :-),


Hari ni rasa bdn yg teramattttt lah penatnyer!! ntahlah tak tahu kenapa huhuhu.... tp tekak ttp mcm biasa nak mkn itu ini untuk buke nanti :D ngeeee.... hari ni ada sedikit keinginan makan n mencuba NASI DAGING tp kita suke carik yg senang2 jerrr jdnyer kita ambik resepi ni kat umah KAK JUN @ JC yg berada kat US, tenkiuu kak!! senang sgt nak membuatnyer cuma kita tak letak cheese sbb tak de stok!! ehehe.... mudah yg amat baunyer pun alahaiiiiiii, semerbak!! dan atas nasihat PAKAR PEMAKANAN dari jepun kanazawa itewwwww maka kita pun menggoreng kismis2 yg dbeli td itewwww...nmpk semakin menyelerakan nak2 XTRA BAWANG GORENG!! huh!! rasa nak ngap jerrr!! :D untuk resepi kita cnp kat sini ya kak jun!! tenkiu so mch!! tak pun leh g kat SINI>>
NASI DAGING BERKEJU


Bahannya:
2 1/2 Cawan beras basmati>>kita guna beras siam jerr :D sbb tak de basmathi! :D
3 cawan air rebusan daging ( atau secukupnya)
1/2 biji bawang yg besar
4 ulas bawang putih
1/2 in halia
1 cawan keju cheddar yg diparut kasar ( atau secukupnya)
Bawang goreng
Garam
Caranya:
Bawang2 & halia dikisar. kemudian tumis sikit, masukkan garam & air rebusan.
Lepas tu masukkan air rebusan tadi & beras kedlm rice cooker, masak mcm masak nasi biasa.
Bila nasi dah masak baru taburkan dgn cheese dan bawang goreng. Gaul rata

2 ulasan:

blogresipi berkata...

Oo..takyah letak daging dlm nasik ek ika? pernah makan skali kat penang tp ada daging... memang sedap nasik nie..

ijayuji berkata...

Ijan, kita letak daging hiris2 kecik2 tuuuu byk tuu kita letak tak ter interprem pulak si daging nih!! ehehe.. mmg sedaplah jan!! nak2 klu ada lawan mcm acar ke, daging2 masak merah ke huh!! semalam ni kita penat tu pasal tak masak ayam2 niii.. :D