Sabtu, 29 Ogos 2009

Roti Jala

ROTI JALA


Salam kembali buat sume!! :-)

Hari ni jap lagi nak kuar ikut si ninja tu g carik makanan ikan seperti kebiasaanyer ehehe..biasanyer g pagi tp oleh keran pose kita g lambat2 nanti balik dah tak penat!! balik umah dah nak buke kan? ehehe..dan dgn itu buat keputusan kuarlah segala menu2 malas nih!! hihihi..halal lah ya janji pewut kenyang kan :-) resepi roti jala ni ambik kat umah KAK UMMI, tenkiuu ya kak!! senang bangeetttt sbb guna cwn!! kita suka guna sukatan cawan2 nih :D malas nak menimbang walaupun digital :P, ntahlah eak, nak buat menu apa lagi hari ni??? malasssss sgttt niiiiiiii... pulak2 nak kuar, tgklah nanti klu wajennn nak buat2 kuih tp mcm nak buat kuih mcm tak best lah pulak berbuke tanpa kuih!! huhuhu... okieeesss!! jumpa lagiii nak kuarrr dah niiii :D selamat bershoppng dBAZAR RAMADHAN ya :-) Resepi kita letak sini ya kak ummi, mintak halal selamat berbuke!!

ROTI JALA

2 cawan tepung gandum
2 cawan air
1 bij telor
1 sudu kecil garam halus
beberapa titik pewarna kuning

Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati. Perapkan selama 1/2 jam. Sediakan kuali leper non-stick dan ceduk adunan dengan acuan roti jala dan tebar/kirai adunan atas kuali. Gunakan api perlahan. Masak lebih kurang 1 minit. Angkat dan gulung atau lipat ikut suka.

1 ulasan:

geraugebang berkata...

Salam, cantiknya kaler roti jala dia. kalau cecah dengan ayam kat bawah yang awak buat ni mesti sedap. Uhh