Selasa, 25 Ogos 2009

Lychee smoothi.. iftar part 4

LYCHEE SMOOTHIE


Salam dmalam rabu!!! selamat berterawih sume!!


Ni lah minuman penghilang dahaga pada hari ni setelah 1 hari yg panas berpuasa ya :D ehehe... resepi dr SIS LOVE @ LOVE2COOK MyR.. Sedap betulll tegukk air nih td!! habis 2 cwn mcm kat atas tu kita minum!! hihihi... hari2 minum ni pun tak pe yg tak larat nak membeli laici tu jer lah, berat lerr!! :D resepi akn dkopipes kan dsini untuk rujukan akan datang tenkiu sis!! lepas sudah iron baju baru leh merayap umah org ya, tunggu ya!! im coming!!! bawak pinggan kosong pulak :D.. ni resepinyer>> dah tak leh tyg buah laici segar sbb dah tak de org jual!! :P
LYCHEE SMOOTHI

Bahan-bahan ( 2 gelas )
15 buah laici dlm tin (laici fresh pun okey)
250ml susu segar
100ml susu cair
1.5 sb susu pekat
200ml air laici dlm tin
Ketulan ais
Cara-cara
Masukkan semua bahan kedlm blender. Blend hingga halus.
Tuang ke dlm gelas dan tambah ketulan ais. Sedia diminum!
Bagi yang nak smoothie kurang manis, boleh kurangkan susu pekat. ;) Selamat mencuba!

4 ulasan:

blogresipi berkata...

Manyak plak stok laici makcik nie... bak sini dua tiga tin.heheh..

Watierman berkata...

Akak pun ada lychee setin tu...tapi kita orang dah biasa minum air panas....nanti bila cuaca panas sikit akak nak try...sekarang ni tiap2 hari hujan....

Azita berkata...

laici ada stok tu. boleh buat utk berbuka ptg ni.... mesti nyaman kan??

Chik Mi berkata...

ijah nak laici ler